- چند توصیه مهم ازدواجی + دختر پسری - جــــــــــــــوان و دیـــــــــــــــــن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود رأی، در خطا و اشتباه فرو می افتد . [امام علی علیه السلام]
3  جــــــــــــــوان و دیـــــــــــــــــن  4

چند توصیه مهم ازدواجی + دختر پسری (چهارشنبه 87/10/4 :: ساعت 11:53 عصر )

قبل از قضاوت خوب و با دقت بخوان بعد هرچه دل تنگت میخواهد برام بگو

موهای ژولیده و بهم بافته اش نشون از یک پریشانی عمیق بود ، گردنشو کج کرده بود با کیف مشکی که در دستش بود به اینور آنور حیران و سرگردان نگاه میکرد ، از وضعیتش مشخص بود که خیلی رنج کشیده و از دست ادما ی دور برش ناراحت بود .

ماشین رو کنار خیابان پارک کردم و آروم صداش کردم ، انگار صدامو نمی شنید ، یه خورده بلندر از قبل صداش کردم ، اهای آقا با شما هستم ، یه نگاهی به من کرد و با تعجب گفت من !؟ گفتم بله شما "

بهش گفتم من تا قم میرم ، خیلی خوشحال شد گفت اتفاقا منم دارم میرم قم ؛ گفتم چه خوب !  هم صحبت خوبی برای  هم  میشیم  ، همین که نشست تو ماشین یه آه بلندی از عمق وجودش که نشون از یه خستگی بود  کشید ؛ باهاش سر صحبت را  باز کردم ، از اوضاع و احوالش پرسیدم گفت : ای آقا چی میگی ؟ زندگی ، زندگی مگه برام مونده ، الان سه ماهه دخترم که هنوز چهار سالش تموم نشده را ندیدم ، حاضرم همه دارائی خودمو بدم یه لحظه فاطمه کوچلومو ببینم ، بهش گفتم مگه چی شده ؟! البته اگه فضولی نباشه . با آرومی درحالی که چشماش پر اشک شده بود گفت : نه آقا مشکلی نیست ، نمی دونم دیگران از دخالت کردن در زندگی دیگران چی نفعی می برند گفتم دیگران ؟ گفت بله دیگران ؛ زندگی خیلی آروم و خوشی با زن و بچه ام داشتیم.

از همون ابتدای ازدواجمون خانواده خانومم زیاد موافق وصلت با ما نبودند ، اما از اونجای که من و خانومم ، همدیگرو دوست داشتیم ، زندگی ما شروع شد ، در این میان مادر خانومم بارها و بارها بهانه های گوناگونی تراشید که شاید بتونه این زندگی را از هم به پاشه ؛ ولی موفق نمی شد ، تا اینکه سه ماه پیش که مادر خانومم با دادن شماره تلفن من به یه خانوم که از اخاذان معروف شهر مون هست ؛ که شاید ، بتونه منو پیش خانواده ام خراب بکنه و به اتهام خیانت به خانواده ام به هدفش برسه ، بارها و بار ها این خانوم زنگ میزد درخواست پول میکرد و میگفت اگه به من پول بدی من طرفدادر تو میشم تا طرفدار مادر خانومت ، اما اگه پول ندی روزگارتو سیاه می کنم ، اما به این زور گوئی جواب منفی دادم ، رفتن خانومم از همون لحظه شروع شده ، الان سه ماه میشه که خانومم بچه مو برداشته برده ، هر وقت هم که میرم بچه مو ببینم اجازه نمی دن ، دیگه بریدم واقعا بریدم دارم داغون میشم .

بهش گفتم غصه نخور هرچیزی راهی داره و باید با راهش وارد شد ، بهش گفتم از همون جائی که تو و خانومت همدیگرو دوست داشتین مطمئن باش هنوز خانومت تورا دوست داره ، اما در شرائط کنونی تحت تاثیر احساساتش قرار گرفته ، باید صبر کنی ! در ست میشه .

بهش گفتم اولین قدم برای برگرداندن همو ن ارامش به خونه ، جلب اعتماد خانومت و رفع شبهه است . گفت خب راهش چیه ؟ گفتم من یه مشاور می شناسم باهاش صحبت کنید انشاء الله درست میشه و ایشان با مشاور تماس گرفت تا قرار ملاقات بزارن .

اما چند نکته بسیار حیاتی برای ازدواج

1-      دقت کنید با ناقص از بعد اخلاق ، معرفت و اعمال صالحه ازدواج نکنید ( روایت از  حضرت رسول {ص) است که فرمودند الناقص ملعون } اشتباه نکنید ناقص کسی نیست که چشم یا پا یا دست و یا هر نقصی که در جسم هست داشته باشه ، ناقص کسی هست که از به  کسب معرفت ، و متخلق شدن به اخلاق حسنه ، و آراسته شدن به اعمال صالحه اقدام ننماید و جز از راه خورد و خواب و لذت و شوت به خود نرسد .

2-     دختری را انتخاب بکنید که از هر لحاظ با شما همطراز و در مسئله کفویت با هم مساوی باشند .

3-    لازم است خانواده های عزیز قبل از ازدواج دختر و پسر ، زمینه دیدار آن دو را با هم فراهم نمانید ، البته در این زمینه خواندن عقد و ایجاد محرمیت لازم نیست ، این واقعیتی است که اسلام آن را اجازه می دهد (البته این به معنای روابط دوستی های پنهان نیست که معمولا امروزه رایج بین دختر و پس هست با عنوان دوست دختر و دوست پسر ) اگر اینجور نباشد نمی توانند کمالات و عیوب همدیگرو پیدا بکنند و تصمیم درستی را بگیرند (( باز یاد آور میشم که این دیدارها باید فقط باید قصد ازدواج ، و پسند و عدم پسند مطرح باشد ، تا فضای برنامه از معصیت حضرت حق پاک بماند ، به چند روایت در این زمینه خیلی خوب دقت کنید :

الف - رسول حق به مغیره بن شعبه که با زنی ازدواج کرده بود فرمودند: اگر قبلا او را می دیدی امید توافق و سازش در بین شما بیشتر بود .

ب محمد بن مسلم می گوید از حضرت باقر (ع) پرسیدم :

مردی که می خواهد ازدواج کند ، حق دارد زن مورد نظر برای ازدواج را ببیند ؟

فرمود : آری به گرانترین قیمت می خرد ، چرا حق دیدن نداشته باشد

4- چون زن را پسندید ، و و مایل به ازدواج شد در عین زیبائی زن ، و آراسته بودنش به جمال و کمال ، و دلبری و طنازی وی ، نیت خود را در ازدواج با او برای خدا قرار دهد و به عنوان عمل به دستور و فرمان حضرت حق و اجرای حق و اجرای سنت انبیای الهی ، بخصوص و رسول با کرامت اسلام قدم بردارد .

در این رابطه نیز به چندتا روایت دقت کنید :

الف حضرت رسول می فرمایند : آنکه برای خدا ازدواج می کند ، و برای فراهم کردن وسیله ازدواج دیگران محض خدا قدم بر میدارد مورد استحقاق قرار گرفتن در ولایت خدا را پیدا می کند {محجه البیضاء ج3،ص54}

ب   و به تحقیق رسولانی برای هدایت مردم ، پیش از تو فرستادیم و آنان زنان و فرزندان قرار دادیم {رعد38}

3- عجله نکنید چون اصلا به نفعتون نیست ، در معارف اسلامی آمده که : عجله کار شیطان است ، انتخاب همسر باید با دقت و وقت گذاری و مشورت ، و شناخت لازم از او و خنواده اش صورت بگیرد ، مبادا که در این زمینه خسارتی به طرفین وارد شود و ضربه روحی و روانی ببار آید .

حضرت صادق می فرمایند : انما المراه قلاده فانظر ما تتقلد { بحار ج100 ص 233}

همانا زن گردنبند است ، دقت کن چه گردنبندی بر گردن زندگیت می افکنی



¤ نویسنده: الف حکیمی فر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[ Atom ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 51544
 

»» درباره خودم
جــــــــــــــوان و دیـــــــــــــــــن
الف حکیمی فر
متولد 1361 در بیجار روستای چپقلو / کارشناس رشته معارف / روزنامه نگار و خبر نگار باشگاه خبر نگاران جوان / گاهی اوقات تنها به این دلیل می نویسم ، تا دیگران را قابل تحمل تر کنم .وقایع عصر حاضر هریک به مثابه آزمایشی هستند که موجب سر افرازی یا سر شکستگی ما در مقابل آیندگان خواهند بود
 

»» پیوندهای روزانه
 

»»دسته بندی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم
 

آمار وبلاگ

تعداد بازدیدهای این وبلاگ:

خدمات وبلاگ نویسان

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من
 

»» لوگوی دوستان من
 

»» وضعیت من در یاهو
 


بهترین و جدیدترین کد های جاوا

»» آهنگ وبلاگ
 



* نام و نام خانوادگی :
آدرس وب سایت :
* آدرس ایمیل:
سن :
شهر :
تلفن :
آدرس :
نحوه تماس با شما: تلفن: آدرس ایمیل
نحوه آشنایی شما با ما:
موضوع پیام:
*پیام: